Wit kader Wit kader mobiel
Hallo, wat is het hier lekker frrss

Ons team is op volle sterkte, daar zijn we erg blij om. Daardoor kunnen we snel een afspraak met je inplannen. Bovendien nemen we weer nieuwe cliënten aan!

Al onze gegevens op een rij

Wil je meer informatie over FRRSS of ben je al cliënt en wil je een afspraak maken? Mail naar info@frrss.nl of neem contact op met jouw vestiging  FRRSS Valkenswaard   of  FRRSS Waalre

FRRSS Valkenswaard

Emmalaan 7
5554 JM Valkenswaard
(Parkeergelegenheid aan de Julianastraat)

Openingstijden

Maandag 08.00-16.30
Dinsdag 08.00-17.00
Woensdag 08.00-17.00
Donderdag 08.00-16.30
Vrijdag Gesloten
valkenswaard_blauw
waalre

FRRSS Waalre

Antoon Coolenlaan 6
5582 EL Waalre

Openingstijden
Maandag 08.00-17.00
Dinsdag 08.00-16.30
Woensdag 08.00-17.00
Donderdag 08.00-13.00
Vrijdag Gesloten 

Aanmelden als nieuwe cliënt?

We kijken er naar uit om kennis met je te maken. Om je bij ons in te schrijven, hebben we enkele gegevens van je nodig. 


Afspraak maken met




Wil je liever bellen?

Valkenswaard
040 - 20 17 275
Waalre
040 - 22 30 934

Bel het liefst in de ochtend, dat is voor ons het handigste.

Huisregels

Om je afspraken zo soepel mogelijk te laten verlopen, vragen we je aandacht voor de volgende huisregels.

Afspraken maken en wijzigen
  • We werken uitsluitend op afspraak.
  • Afspraken kun je het beste telefonisch of aan de balie maken.
  • Via onze website kun je ons een berichtje sturen.

Kun je een afspraak niet nakomen? Laat het ons dan minstens 48 uur van tevoren weten, dit kan alleen telefonisch. Zeg je een afspraak niet of niet op tijd af, dan brengen we de gereserveerde tijd in rekening. 

Identificatie
Bij je eerste bezoek vragen we je om je te legitimeren met een paspoort, rijbewijs of ID-kaart.

Communicatie met je tandarts

We informeren je tandarts over je bezoek aan ons. Wil je dat liever niet? Laat het ons weten.

Privacy en berichten
  • Gewone berichten versturen we per e-mail.
  • Persoonsgegevens, zoals je BSN-nummer, versturen we via beveiligde Zorgmail. Je ontvangt hiervoor een code die je nodig hebt om de mail te openen.
Gedrag in de praktijk

We verwachten dat iedereen respectvol met elkaar omgaat. Dit betekent:

  • Geen discriminatie, intimidatie, geweld of wapenbezit. Bij overtreding doen we aangifte en verhalen we de kosten.
  • Geen alcohol- of drugsgebruik in en rond de praktijk. Onder invloed van alcohol of drugs word je niet toegelaten.
  • Niet roken, ook niet met een e-sigaret.
  • Huisdieren zijn niet toegestaan, met uitzondering van hulphonden.
  • Geen gezichtbedekkende kleding.

Maak geen foto’s, filmpjes of geluidsopnames zonder toestemming van medewerkers, patiënten of bezoekers. Dit geldt ook voor berichten op sociale media.

Waardevolle spullen

Let goed op je eigendommen; wij zijn niet aansprakelijk voor schade, diefstal of verlies.

Bijzondere situaties

Ziekte of uitval van medewerkers
We proberen altijd een oplossing te vinden en zorgen zo nodig voor vervanging. Wil je uitsluitend door je vaste behandelaar geholpen worden? Geef dit aan, dan houden we hier rekening mee.

Te laat op je afspraak
Je loopt het risico dat we je behandeling niet of niet volledig kunnen uitvoeren.

Vaker een afspraak missen
Kom je vaker te laat of helemaal niet, dan kunnen we je uitschrijven als cliënt van onze praktijk.

Afspraakherinnering:
Je ontvangt een gratis herinnering via e-mail of SMS. Controleer goed op welke locatie je moet zijn. Krijg je geen herinnering, dan betekent dit niet dat je afspraak niet door gaat! Bel ons in dat geval even voor de zekerheid. Je kunt op het bericht geen antwoord sturen (no-reply). 

Vragen en contact

Heb je vragen? Kijk ook even bij de veelgestelde vragen of stel ze aan Anneke, onze praktijkondersteuner. Ze is bereikbaar van maandag tot en met donderdag tussen 08.00 en 12.00 uur op 040 - 20 17 275.

Feedback en klachten

  • Complimenten: die horen we graag!
  • Verbeterpunten: laat ons weten hoe we onze service kunnen verbeteren.

Ben je niet tevreden over je behandeling of onze service? Neem contact met ons op, zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken. Je klacht wordt behandeld door de praktijkmanager. We werken volgens de NVM-klachtenregeling en zijn aangesloten bij de SKGE (Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg).

We werken samen aan jouw mondgezondheid. Jouw inzet en het herstelvermogen van je tandvlees zijn hierbij belangrijk. Zo kun je een leven lang genieten van een gezonde mond!

Veelgestelde vragen

Wanneer ga je naar een mondhygiënist?

Vanzelfsprekend kun je naar de mondhygiënist gaan om te voorkomen dat je tandvlees problemen krijgt. Ook in de volgende situaties is een bezoek aan te raden:

  • Als je tandvlees bloedt tijdens het poetsen.
  • Wanneer je tandvlees rood is of zich terugtrekt.
  • Bij een slechte adem of een vieze smaak in je mond.
  • Als je diabetes hebt of last hebt van hartproblemen.
  • Wanneer je moeite hebt om je mond goed te verzorgen of advies wilt over poetsen (handmatig of elektrisch) en hulpmiddelen.
  • Tijdens de zwangerschap.
  • Als je een beugel draagt.
Kan ik bij jullie praktijk terecht wanneer ik ook bij mijn huidige tandarts blijf ingeschreven?

Jazeker, dat kan heel goed. Dit biedt je het grote voordeel van functiescheiding. De preventieve behandeling wordt uitgevoerd door een specialist, de erkend mondhygiënist. Eventuele gebitsproblemen worden behandeld door de tandarts. Zo heb je op ieder gebied de best denkbare zorgverlener tot je beschikking. Je kunt ook zonder verwijzing van je tandarts bij ons terecht.

Wat is het verschil tussen een (preventie)assistente bij de tandarts en een erkend mondhygiëniste?

Een preventieassistent heeft vaak een verkorte cursus gevolgd en kan alleen onder regie van de tandarts en met jouw toestemming beperkte behandelingen uitvoeren. De preventieassistent wordt niet erkend door de wet BIG. Iedereen kan zich preventieassistent noemen.

Een mondhygiënist heeft een volwaardige 4-jarige HBO-studie afgerond. De mondhygiënist wordt erkend door de wet en heeft een zelfstandige behandelbevoegdheid. Tijdens de uitvoerige studie is de mondhygiënist volledig vertrouwd geraakt met het behandelen van patiënten en kent hij of zij de achtergronden van problemen in de mond. De mondhygiënist signaleert (beginnende) problemen vroegtijdig en stelt, indien nodig, een behandelplan voor. De mondhygiënist is daarom de preventiespecialist.

Wij adviseren je altijd het Kwaliteitsregister Mondhygiënisten te raadplegen, zodat je zeker weet dat je wordt behandeld door een echte mondhygiënist die de kwaliteitstoetsing heeft doorstaan. Controleer het register hier: Kwaliteitsregister Mondhygiënisten.

Ik krijg een factuur van Infomedics, hoe zit dat?

Als praktijk hebben we het versturen en innen van onze facturen uitbesteed aan Infomedics. Dit betekent dat je de rekening via hen ontvangt. Op de website van Infomedics (www.infomedics.nl) kun je veel zaken rondom de betaling van je rekening snel en eenvoudig regelen, zoals:

Status van je betaling controleren

Ga naar www.infomedics.nl. Bovenaan de webpagina vind je de rekeningchecker. Vul de omschrijving (cijferreeks) in die op de rekening staat en controleer of je rekening is betaald. Als dat niet het geval is, kun je direct betalen via iDEAL.

Betalingsregeling treffen

Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen. Lukt het niet om op tijd te betalen, dan kun je kosteloos uitstel van betaling aanvragen. Je kunt ook tegen kosten een betalingsregeling treffen. Online vind je meer informatie over het Infomedics Betaalplan.

Veelgestelde vragen bekijken

Heb je een vraag? Grote kans dat het antwoord te vinden is onder veelgestelde vragen. Anders kun je altijd contact opnemen met de Servicedesk van Infomedics via 036 – 20 31 900 (maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur).

Wat gebeurt er met je gegevens?

Om rekeningen snel en correct te kunnen verwerken, delen wij je gegevens met Infomedics. Infomedics doet er alles aan om je gegevens maximaal te beveiligen en voldoet aan alle geldende wetten en regels rondom privacybescherming. Meer informatie over hoe Infomedics met privacygevoelige gegevens omgaat, vind je op infomedics.nl.

Betalingsvoorwaarden van Infomedics

Infomedics verstuurt en incasseert in onze opdracht rekeningen voor de zorg die je hebt gehad. Daarbij voldoen zij aan alle (privacy)wet- en regelgeving, zowel voor ons als zorgaanbieder als voor Infomedics zelf.

  • De belangrijkste betalingsvoorwaarden zijn:
    Infomedics mag, als dit mogelijk is, je rekening declareren bij je zorgverzekeraar. Een eventuele vergoeding zie je terug op de rekening.
  • Infomedics verwacht dat je de rekening betaalt vóór de vervaldatum zoals vermeld op de rekening.
  • Betaal je niet op tijd? Dan ben je in verzuim, zonder dat daarvoor een ingebrekestelling nodig is. Je ontvangt een herinnering met het verzoek om de rekening alsnog binnen 15 dagen te betalen. Blijft betaling uit, dan brengt Infomedics rente en incassokosten in rekening.
  • Infomedics mag je betaling eerst in mindering brengen op incassokosten, vervolgens op rente, en daarna op het oorspronkelijke bedrag van je rekening.
  • Houd er rekening mee dat je betalingsverplichting blijft bestaan, ook als je een klacht indient of overstapt naar een andere zorgaanbieder.
FRRSS Valkenswaard
040 - 20 17 275
info@frrss.nl
Openingstijden
Maandag 08.00-16.30
Dinsdag 08.00-17.00
Woensdag 08.00-17.00
Donderdag 08.00-16.30
Vrijdag Gesloten
FRRSS Waalre
Openingstijden
Maandag 08.00-17.00
Dinsdag 08.00-16.30
Woensdag 08.00-17.00
Donderdag 08.00-13.00
Vrijdag Gesloten 

FRRSS is aangesloten bij